Facking.

2010-11-11 - 17:28:23
Jag blev inte godkänd på körprovet. Helvete. Jag gjorde några (mindre) missar. FittFAN!

En kvart innan min provtid var kom jag till det dystra väntrummet. Efter en stund kom min "körledare"? ut och ropade upp mitt namn. Det var en kvinna, jag blev glad! Sedan fyllde hon i några uppgifter och vi gick ut till bilen, en fin ny blå Golf. Jag fick kolla däcken som säkerhetskontroll. Den stod fickparkerad så jag skulle köra ut den. Det gick bra.

Sen, 20 sekunder in i provet gjorde jag första misstaget. Jag kom ut från en parkering och har ju därför vänjningsplikt mot de andra. Och det kom 2 bilar från höger, men jag stannar inte!?!?! Jag kör på, så hon får ingripa och bromsa! FAAAAAN. Men men, jag tänkte inte mer på det, körde bara vidare.

Misstag nr 2 - körde upp på motorvägen och skulle byta fil men han i mittfilen ville inte släppa in mig! Han varken bromsade eller körde förbi, så jag gasade på lite och körde in framför honom men jag hamnade kanske 1 meter framför = alldeles för nära.

Misstag nr 3 - vi kör på landsväg och hon ber mig att vända och köra tillbaka. Men jag blir såklart stressad och känner att jag måste hitta ett ställe så FORT SOM MÖJLIGT. Trots det missar jag 2-3 vändställen och bestämmer mig tillslut att köra in till vänster och vända. Dumt. En bil bakom mig körde så pass snabbt och var så nära att hon fick säga till mig att vi tar det längre fram istället.

Sen var jag allmänt dålig med marginaler och det vet jag typ om.. Att jag stressar in i körfältsbyten och sånt. JAg var mycket lugnare än vanligt och det gick för övrigt jättebra. Jaja, har bokat en ny tid i Södertälje nästa vecka. Jävla skit bara att det kostar 1100 kr /gång. Helt sjukt ju?!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0