привет - Privjet - Hej

2011-04-06 - 00:09:44
I flera år nu har jag sagt att jag vill lära mig ryska så i helgen tog jag första steget. Känns så jävla kul och.. skönt på något sätt. Äntligen tar jag tag i en sån grej som börjar "Någon gång ska jag..." som för det mesta inte blir av.

Hitills har jag börjat lära mig det ryska alfabetet som är.. aa, svårt. De har ju helt andra bokstäver, och "våra" bokstäver som finns med i ryskan uttalas helt annat liksom.

Men jag har lärt mig ett fåtal meningar och ord.

Jag kan säga hej, på återseende, hej då, hund, vad heter du, jag heter jessica, jag är svensk, tack, skål, ja, nej.
Ganska bra början tycker jag ändå :)

Har senaste tiden börjat lyssna mycket på Guns n Roses så nu ska jag lyssna vidare på Spotify! Så jävulskt bra!!!
Gitarrsolot i Sweet child of mine <3 Ska läsa Slash´s bok sen också!
Postat av: Linda

Nice sida! Hur länge har du haft din sida?

2011-07-12 - 18:51:02
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0