Jag bjuder på asgarv

2010-05-04 - 15:20:19
När man känner för lite skratt är det bara att klicka sig in på Tjuvlyssnat.




Pressbyrån, Sundsvall

En man ~25-30 går fram till kassan och beställer en korv från kassörskan ~50.
Kassörskan: Kokt eller grillad?
Mannen: Vad är det för skillnad?
Kassörskan: Den ena är kokt och den andra är grillad.
Mannen: Okej, då tar jag en kokt.



Flyg mot Arlanda från Egypten

Flygningen närmar sig sitt slut. Under hela resan har en pojke ~3 fört ett himla liv, samtidigt som hans mamma har varit passiv, och samtliga passagerare är trötta på att lyssna till hans skrik.
Pojken: Mamma, mamma, vi landar!
Mamman: Jag vet gubben, snart ska vi gå av.
Pojken: Kan jag hoppa av nu?
Man ~40 (några rader bakom): Ja, snälla gör det!



Utanför ett hyreshus, Munkedal

Två grannar (en kvinna och en man, båda ∼50-60) står nedanför ett hyreshus och pratar om trädgårdsmöbler. Plötsligt byter kvinnan ämne.
Kvinnan: Usch. USCH! Vad är det som luktar? Fy farao vad det luktar!
Mannen: Ja det var då inte jag.
Kvinnan: Nämen fy vilken stank det var! Vad kan det vara för nåt?
Mannen: Okej… det var jag. Men jag gjorde det utomhus i alla fall!



Globen, Stockholm

Det pågår en semifinal i hockey mellan DIF och LHC. På isen är det riktigt stökigt och irriterat. Flera spelare ligger och brottas i en hög i DIF:s målgård och inne i målet ligger målvakten och minst två spelare. En pojke ~4 i publiken tittar upp från popcornen och vänder sig till sin mamma.
Pojken (leendes och längtansfullt): Åh, se, nu ligger de och myser i målet.


 

Postat av: Jessica [ myckelite om litemycke ]

japp, och galet god frukost oxå :D

2010-05-04 - 15:44:05
URL: http://myckelite.blogg.se/
Postat av: En modells & statist liv

Fin blogg du har :) ! Ska vi lägga till varandra på bloglovin? :)



Du får gärna rösta en 5:a på länken för min blogg.. ---> http://bloggbetyg.se/en-modells-liv/ Jätte snällt om du gör de. Lovar att jag ställer upp för dig med! <3

2010-05-04 - 15:50:28
URL: http://modellinglove.se
Postat av: LORISSA

sv: OOOJA verkligen :D

2010-05-04 - 20:26:38
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0