Lennart i mitt hjärta

2010-12-03 - 20:19:47
Kan knappt fatta det..

Jag blev godkänd på uppkörningen! Herregud!!! Lilla jag? Körkort?? Tack vare Lennart på Trafikverket i Södertälje <3

Snälla rara fina Lennart. Han var så snäll. Jag ska berätta för er om Lennart. Eller mer för min egen skull för jag vill aldrig glömma Lennart.

När jag satt och väntade på att klockan skulle slå 11.40 och få påbörja mitt prov blev jag ganska nervös. Hade inte varit nervös alls denna gång men när jag väl var där är det klart man får lite nervositetskänslor. Dörren slås upp och där kommer... Dick. Nån ung kille som ska lära sig att bli körprovsintruktör. Jag gillade inte honom. Tur att han ropade upp Olles namn och inte mitt.

Sist in kommer Lennart.. "jessica?" frågar han mig. Jag märker direkt att Lennart är en hyvens man men båda fötterna på jorden. När han ber mig om legitimation ger jag honom mitt pass varpå han frågar "oj, ska vi åka långt eller?" (hahahaha... eftersom jag hade pass, inte vanlig leg( (hahaha... lennart då)

Första halvan av provet gick nog felfritt skulle jag vilja säga, sedan ber Lennart mig att köra upp på E4:an. När jag når påfarten sitter jag bara och stirrar FRAMÅT. När jag väl blir uttvingad i filen eftersom påfarten tar slut är det en FET långtradare som typ blockar "min" fil så Lennart får trycka sin gas i botten.

Icke bra.

Sedan frågar han mig vad jag tyckte om den situationen och vad jag vill göra resten av provet. Då trodde jag att det var kört och att vi bara skulle åka tillbaks till deras kontor.

"Men ska vi inte ta och prova en ny påfart?"

Så det gjorde vi. Och det gick asbra! Tänk alltså! Att han lät mig GÖRA OM en grej på provet.. Underbara Lennart!

När vi kom tillbaks sa han "Nu ska jag skälla lite på dig men jag tror ändå att du kommer vara ganska glad när du går härifrån" Och det klart jag var!!! :D

Lennart berättade att Tage Danielsson hade sagt "Ju fler människor man träffar desto större djurvän blir man". Det ska jag komma ihåg för det är ganska sant!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0