Plötsligt händer det

2009-01-25 - 12:25:10
Måste berätta vad som hände igår!!

I fredags hade vi tvättid från typ 15 till 21 men vi gick ju ut på kvällen och glömde HELT bort att vi hade lite tvätt kvar i torkskåpet och kom inte på det förrän igår vid tvåtiden. Och då hade någon annan haft tvättid hela förmiddagen...

Så jag tvingade mig själv ner till tvättstugan och förberedde mig på en riktig utskällning eller en arg lapp. Jag öppnar dörren och ser att korridoren är tänd.. "Shiiit, är de I tvättstugan JUST NU???" tänkte jag. Börjar typ skaka och fundera på om jag kanske bara ska ta livet av mig istället.

Jag öppnar dörren till tvättis tillslut och där är tänt... men... ingen där. "puuuuuuuuuuuhh"
Tvättmaskinen är igång, torkskåpet är igång.. men vart fan är min tvätt???! Då ligger den där, på bordet, ihopvikt till perfektion.

Så jag går och plingar på grannen som har haft tvättid hela dagen och ska be om ursäkt, börjar skaka igen...
Pling-plong! *dörren öppnas*

- Ehh.. Hej! Jag hade tydligen glömt kvar lite tvätt igår i tvättstugan.. ehm... (ser framför mig hur hon skriker och pekar åt mig)
- Neej men det gör ingenting! Det är sånt som händer ju!
- ...jaha, men.. men ändå..?
- Nej, oroa dig inte, det gör absolut ingenting! Man är ju bara människa?
- Jo men det gör ju visst nånting.. Och så hade du vikt ihop kläderna också?
- Ja, men det gjorde ingenting.. Man hör ju om "tvättstugebråk" och det är ju så dumt, det är ju bättre att om man har ett problem med någon, att man då ringer på, som du nu gjorde, det var jättebra!

Alltså.. Hon var så himla snäll. Ville nästan krama henne.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0