... vad trött man blir på dessa puckon

2009-02-21 - 12:09:05

Alltid aggressiva?           Bästa familjehunden?         Alltid bjäbbiga?

Kom precis in med Bailey från morgonpromenaden. Var som vanligt en massa hundar på promenad och vi mötte en del, hälsade lite, småpratade lite. Som vanligt.

Men sedan närmar vi oss en man med hund som, när han ser oss, blir helt skräckslagen. Han drar hunden intill sig och försöker att byta riktning och gå på andra sidan om busshållplatsen. Men hunden stretar emot och ville verkligen hälsa på Bailey. Mannen fortsätter att släpa med sig hunden och har en helt förskräckt min i ansiktet när han tittar på oss..

Blir så jävla förbannad och.... AHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!! Idiot! Jag ville bara skrika "JAHA, SÅ DU ÄR EN SÅN DÄR ÄCKLIG MÄNNISKA MED FÖRDOMAR???"

Kan man inte ge oss en chans?? Är det så jävla svårt?? Jag förstår att man är lite kritisk till dessa hundar, det är jag också! MEN, man kan t.o.m på avstånd se på en hund om den är "normal" eller helt rubbad. Iallfall kloka människor. Inte ens klok behöver man vara för att se det, det räcker med att man bara är... ja, normal.

Men han var ju en idoit. Ah.. Helvete vad arg jag blir. Detta var det värsta jag vart med om i "Bailey-väg". Visst har folk bytt riktning och bytt trottoarsida men aldrig kollat på oss med sån avsky.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0