Dan före dan före dopparedan

2008-12-22 - 10:09:33
... varför säger man så?.. "Dan före dopparedan". Vad exakt är det man ska doppa på julafton?

Klockan är 10 och jag har varit uppe i mer än 1 timme, har ingen skola eller liknande. Gick upp så tidigt eftersom jag är hundvakt åt Luna som kommer vid 9-tiden. Känner mig väldigt duktig att jag inte gick å lade mig igen. Sängen känns dock vääldigt lockande.
Just för att jag inte vet vad jag ska göra nu..?

Idag ska jag in till staden och köpa en sista julklapp till Jakob, få en ny mobil av 3 och gå till banken för att sätta in pengar.

Jag kom på en sak. Detta är första julen i mitt liv som jag inte haft en choklad-julkalender. Och även första julen jag inte kommer spendera med NÅGON ur min familj. Mamma & syrran är i Thailand och pappa ska på nån julfest.

Men jag har ju min älskade vovve och Jakus.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0