Jag fick inte jobbet.

2010-08-27 - 14:41:05
Var så himla förhoppningsfull och trodde verkligen att jag skulle få det. Deltidstjänsten i Liljeholmen.

"Hej... jag tänkte bara säga att jag har valt att anställa en annan tjej. Men tack så mycket för att du kom på intervjun och provjobbade hos oss.."

Det var allt som krävdes för att få mig att bli ledsen, må dåligt och typ förlora lite livsgnista.

Efter att mamma övertalat mig ringde jag tillbaka och frågade varför jag inte fick jobbet, om jag gjorde nåt fel som jag kan tänka på tills nästa gång typ. Men hon sa att den andra tjejen och hon verkligen klickade direkt och hon tyckte att personkemin var viktigare än att jag faktiskt är bättre - på papper.

Jag har mer erfarenhet och allt det där men... det räckte inte.

Men det känns iallafall lite bättre när jag vet att jag inte gjorde nåt fel, det var bara så att den andra tjejen kändes bättre och jag kan ju inte ändra min personlighet, jag gjorde mitt bästa men men..
Jag känner mig lite tom.

Vad gör jag nu?
Visst, jag jobbar vidare i Gallerian, jag trivs ju bättre där! Men jag ville så gärna ha ett fast jobb. Slippa oroa mig om jag kommer klara mig nästa månad.. för en gång skull.

Jaja.. vi får se vad min nuvarande chef Pauliina säger när hon kommer tillbaks från sin semester på måndag. Hoppas att hon tycker så synd om mig att hon erbjuder mig en fast deltidstjänst! HA! Tänk om hon gjorde det...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0