Billig mat, va?

2008-10-20 - 18:27:26
Nu när jag inte har en mamma med ett gyllene visakort som jag får låna när matvrån behöver fyllas på, så måste man tänka billigt och smart. Helst gott och enkelt också. Och snabbt helst. Och ganska nyttigt gärna.

Om man då har ungefär 10% av den matbudgeten man hade innan så blire lite knivigt. Speciellt när man VARFÖR SKRIVER JAG MAN?? Jag hatar folk som säger och skriver "man" som Idol-deltagarna säger när Jihde frågar hur det känns, varpå de säger "..jo.. man är ju lite ledsen" Men va?!? VADÅ MAN? JAG är inte ledsen, tala för dig själv liksom =O

.. ahh.. fjantiga Idol-deltagare..

jaja back to topic.. Jag är ju van vid att äta goda (läs: dyra) maträtter såsom Sushi, marinerade oliver, restaurangmat å sånt.. Och det har jag märkt nu att.. det går fan inte när man saknar mammas gyllene kort =(

.. gud vad sorgsen jag låter.. har inte fått sushi på flera veckor, kan vara det. Ikväll står iaf på matmenyn:

Överkokta snabbmakaroner med halvskum hackad tomat och billig Lidl-parmesanost.. MUMS!


(sökte på överkokt på Google då kom denna schäfervalp upp.. Hmm...)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0