2010.06.05

2010-06-05 - 12:42:57
Goddagens!

Nu ska jag berätta nåt för dig bloggen.. Den första januari i år åkte vi till Thailand, mellanlandade i Paris (CDG). När vi kom fram till Bangkok fanns inte min väska med på rullbandet. Den var borttappad.

Hela semestern på 2 (långa) veckor fick jag leva utan mina egna kläder. Utan min tandborste. Utan mina underkläder. Utan mammas 50 års-presenter.  Utan kameraladdare. Kan ni tänka er vilket helvete??? Blir förbannad bara jag tänker på det.

Anyhow, vårt flygbolag (Air France) skulle såklart få betala för detta. Skickade in lista på vad som fanns i väskan + värdet i kronor. Fick ett brev där nån man berättade att man måste ha kvitton på allt som låg i väskan. EHmm... Jag brukar inte spara kvitton på kläder, trosor och hårborstar jag haft i ett år, eller mer. Brukar ni?

Ringde upp dem och fick luren kastad i örat. 2 gånger. Svarade med ett argt (!) brev som jag inte bara skickade till mannen jag fick brevet av utan även 2 chefer på olika avdelningar. Igår, efter nästan en månad sen jag lade mina arga brev på lådan fick jag respons.

Jag fick insatt 6000 kronor vilket är nästan hela beloppet jag begärde!

Detta visar alltså - GE DIG ALDRIG!!

Postat av: Ylva Östergren

Gillar om det du skrev! Skojigt att se en del sunda grejer och inte bara det generella grejerna som man kan läsa om varenda dag. ;)

2010-12-02 - 14:48:13
URL: http://jade.se/reseguide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0