Är jag utan mamma från och med nu?

2009-01-15 - 10:36:49
Herrejävlar vilken crazy morgon!

Vaknar av att någon ringer hem kl 8, och inte typ 4-5 signaler, nej - 20 st! Jag svarar inte, är för trött. Sätter igång mobilen, har ett missat samtal, kollar upp på eniro vem det är. Då är det såhär att min mamma ska ta hand om en rottistik på förmiddagen idag och vid 11 ska jag hämta henne och ta hand om henne resten av dagen.

Personen som har ringt hem och till min mobil är rottisens husse. Så jag ringer mamma, till båda hennes mobiler OCH hem. Typ 7 ggr. Inget svar??

Efter lite om och men ringer jag upp hussen som säger att han ringt på hemma hos mama och hört hennes 2 hundar skälla men ingen öppnar, han försöker kika in genom fönstret och knackar på men ingen öppnar. Så jag, Jakob och Bailey går till t-banan och åker hem till henne, som tur är har jag en extranyckel. På väg dit tänker jag att antingen:

* Har hon tagit 11 sömntabletter och helt enkelt inte vaknar
* Har hon fått en hjärtattack eller liknand och dött
* Blir hon rånad och är någon slags gisslan

När vi kommer dit, rycker jag upp dörren till sovrummet och hon vaknar förvånat upp. SUCK. Då har hon helt glömt bort att hon ska vara dagmatte åt rottisen och inte hört att hennes 3 olika telefoner har ringt, att hundarna skällt och att han har knackat på.

Det var lite jobbigt, det. Bara att åka hem igen.
Postat av: Mikaela

HAha.. jag skulle oxo vilja kunna sova så hårt!!

ha en trevlig fredag kväll!

Kram

2009-01-16 - 15:33:03
URL: http://ermikaela.blogg.se/
Postat av: Maria

ok..=)

ja tacos e såå gott..

mm..

ha en bra kväll..

kram

2009-01-16 - 20:39:38
URL: http://gossimia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0